מלחמת חרבות ברזל - דברי חיזוק - קום בתולת ישראל! | אר מורסקי

קוּם בתולת ישראל!

אנחנו בעיצומה של מלחמת חרבות ברזל, המצב לא קל והרבה שואלים – “מה יהיה?”

והתשובה היא – “הולך להיות טוב מתמיד!”

מנין זאת?

מחז”ל ורבינו הגר”א – הגאון מווילנה.

את הפסוק ‘נָפְלָה לֹא תוֹסִיף קוּם בְּתוּלַת יִשְׂרָאֵל’ (עמוס ה, ב) המתייחס למלכות ישראל (עשרת השבטים) דורשים חז”ל גם על כל כלל ישראל (מלכות יהודה ומלכות ישראל), אך באופן המדהים הבא:

נפלה ולא תוסיף לנפול עוד. קום בתולת ישראל!

(ברכות ד, ב)

אמנם נפלה בתולת ישראל, היינו שכלל ישראל המכונה ‘בתולה’ – נפל, אבל הוא לא יוסיף ליפול, אלא – קום בתולת ישראל! בתולת ישראל קמה מעפרות, ניצבת ועומדת לעד, חיה נושמת ובועטת בכל רע וחושך, דבקה במטרה הכללית להמשיך להפיץ אור לגויים.

על דרשת חז”ל זו במסכת ברכות כותב רבינו הגר”א:

פירוש “נפלה – לא תוסיף לנפול עוד”: שהנפילה תהיה עד המדרגה התחתונה שאין יכולה עוד לנפול אחר זה, ואז – “קום בתולת ישראל”! וכמו שנאמר “התנערי מעפר קומי” ודרשו חז”ל – עד שיגיעו לעפר ומשם עתידין להיגאל!

פירוש, שהנפילה תיהיה כל כך גדולה שאי אפשר לנפול עוד, שיהיו בדיוטא התחתונה, אז סימן – “קום בתולת ישראל”!

(הגר”א: אמרי נועם, ברכות ד, ב; פירושו לישעיהו ג, ה; בפירושו אדרת אליהו, דברים לב, לו)

הגר”א מחדד את דברי חז”ל ומאיר בדבריהם, שהתקומה מעפרות לא תהיה מנפילה סתם אלא מנפילה שאין אחריה עוד נפילה. נפילה כזו חזקה, שממנה אין מקום עוד לנפול אלא רק לקום.

התקומה של בתולת ישראל תגיע מתוך חושך גדול שאי אפשר לתאר חושך גדול יותר, ותקומה זו תצמיח את הגאולה השלמה בבנין בית מקדשנו ותפארתנו במקום אבן השתיה בירושלים עיר הקודש והמקדש.

אחרי הנפילה שנפלה בתולת ישראל בשמחת תורה תשפ”ד – אין נפילה ומכה כואבת מזו. זו נפילה שאין אחריה עוד נפילה. מעתה יש רק דבר אחד: קום בתולת ישראל!

תקומה, עוצמה, חוזק, תקוה, ביטחון, ישועה וגאולה – ברוב חסדיו יתברך!

מהמלחמה הזו אנחנו, בתולת ישראל, נצא מחוזקים יותר, קרובים יותר אל ה’, אוהבים יותר את ה’, מאוחדים יותר, מחושלים יותר ועם הפנים קדימה להרבות אור בעולם ולגרש את החושך המכסה את הארץ ואת אירופה המתאסלמת כולה.

מכאן תצמח רק ישועה וגאולה! – אלו דברי חז”ל והגר”א.

אחים יקרים מובטחים אנו שממלחמה זו בתולת ישראל תצא וזר הניצחון על ראשה:

כָּל כְּלִי יוּצַר עָלַיִךְ לֹא יִצְלָח וְכָל לָשׁוֹן תָּקוּם אִתָּךְ לַמִּשְׁפָּט תַּרְשִׁיעִי זֹאת נַחֲלַת עַבְדֵי ה’ וְצִדְקָתָם מֵאִתִּי נְאֻם ה’.

(ישעיהו נד, יז)

פירוש:

כל כלי יוצר עליך – כל כלי זיין אשר יחדדוהו בשבילך להילחם בך.
לא יצלח – את בעליו לא יצלח כי לא יזיק לך.
וכל לשון – כל איש לשון מדבר גדולות אשר תקום עמך למשפט להתווכח עמך.
תרשיעי – את תרשיעי אותו במשפט ויצא מחויב ותישארי זכאית ר”ל לא יזיקו לך לא במעשה ולא בדיבור.
זאת – הברכה הזאת היא לנחלה לעבדי ה’ וזאת היא הצדקה אשר תבוא להם מאתי.
נאם ה’ – כה אמר ה’.

(מצודת דוד ישעיהו נד, יז)

ועל כך יש לנו, בתולת ישראל, להתפלל אל ה’ ולבקש מאתו, וחיברתי על כך תפילה בימים הראשונים של המלחמה, כאן.

חיזקו ואמצו! כי ה’ אלוהינו המשגיח עלינו בהשגחה פרטית מיוחדת בארץ ישראל – עימנו!

קורא יקר! נהנית מהמאמר? ✅ שלח כעת ל-3 מחבריך! 
יש לך דבר כלשהו להוסיף, להעיר, להאיר? אשמח שתכתוב אותו כאן למטה בתגובות! 👇

4 מחשבות על “קוּם בתולת ישראל!”

  1. הרב אשר שלום וברכה!
    כתוב בפסוק:
    מִיָּמִ֣ים רַבִּים֮ תִּפָּקֵד֒ בְּאַחֲרִ֨ית הַשָּׁנִ֜ים תָּב֣וֹא ׀ אֶל־אֶ֣רֶץ ׀ מְשׁוֹבֶ֣בֶת מֵחֶ֗רֶב מְקֻבֶּ֙צֶת֙ מֵעַמִּ֣ים רַבִּ֔ים עַ֚ל הָרֵ֣י יִשְׂרָאֵ֔ל אֲשֶׁר־הָי֥וּ לְחׇרְבָּ֖ה תָּמִ֑יד וְהִיא֙ מֵעַמִּ֣ים הוּצָ֔אָה וְיָשְׁב֥וּ לָבֶ֖טַח כֻּלָּֽם׃ טוְעָלִ֙יתָ֙ כַּשֹּׁאָ֣ה תָב֔וֹא כֶּעָנָ֛ן לְכַסּ֥וֹת הָאָ֖רֶץ תִּֽהְיֶ֑ה אַתָּה֙ וְכׇל־אֲגַפֶּ֔יךָ וְעַמִּ֥ים רַבִּ֖ים אוֹתָֽךְ׃[יחזקאל ל”ח]

    רש”י:”והיא מעמים הוצאה” – והיה לך לשום על לב שהיא מעמים הוצאה והמוציאה מן העמים לא יעזבנה בידך
    לדעת לחבר נבואות למציאות זה אין בידי אבל מה שרש”י מבאר כאן הרעיון וודאי נוגע אלינו
    רש”י מבאר משהו כזה שעל גוג היה לעשות חשבון פשוט שהקב”ה טרח כביכול להוציא אותנו מהעמים
    אז היה לו לשים לב ולהבין שאין לו סיכוי לשנות לה’ את התוכניות וה’ לא יעזבנו בידו דברים אלו היו לי למעט נחמה ומרגוע בימים נוראים אלו
    הרי מי הבטיח לנו שלא ניפול ביד מבקשי נפשינו ומי אמר שלא נגלה שוב ולהגיד מתי זמן של כל נבואה זה לא דבר פשוט
    אבל רש”י אומר כאן איזה הגיון בסיסי שאפילו ללא שום נבואה גוג הרשע היה אמור להבין לבד ש”היא מעמים הוצאה והמוציאה מן העמים לא יעזבנה בידך”
    אם כן פשוט וברור הדבר שלאחר 2000 שנה שזכינו להתקבץ שוב בארץ הקודש ברור שלא יעזבנו ביד מבקשי נפשינו ולא נשוב לגלות לא סתם הוא אסף אותנו [תוך הדברים אני נזכר ומודה לה’ שהורי הצליחו לעלות לארץ ישראל עוד לפני נפילת מסך הברזל ולחזור בתשובה]
    אגב כמדומני שראיתי בעבר בהמכלול על הערך ר’ גרשון אדלשטיין שהוא היה אוחז שלא נגלה שוב
    אבל המסר כאן יותר חזק “המוציאה מן העמים לא יעזבנו בידם”
    מוקיר ומעריך ומכבד אשריכם שאתם מחזקים את עם ה’

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *